Dwa lata temu weszły w życie zaostrzone przepisy Unii Europejskiej, zgodnie z którymi ilość emitowanego przez samochód dwutlenku węgla nie może przekraczać 95g/km?.

Technologia Carbon Boost stosowana jest w akumulatorach Centra Futura oraz Exide Premium.
 

Według nowej procedury pomiarowej WLTP, poddaje się badaniom zużycie akumulatora co przekłada się na zużycie paliwa oraz poziom CO2 wydzielany przez pojazd. Technologia Carbon Boost 2.0 maksymalizuje akceptację ładunku elektrycznego, dzięki czemu:

  • akumulator przyjmuje o 75% więcej ładunku niż starsze akumulatory
  • pod koniec testu wykazuje się mniejsze zużycie akumulatora (dwa i pół razy mniejsze zużycie w porównaniu ze starszymi akumulatorami).
     

Zaletą tej technologii  jest także dwa razy szybsze ładowanie akumulatora (zmniejsza ryzyko awarii) w porównaniu z tradycyjnymi akumulatorami oraz dłuższa żywotność pracy akumulatora. 


Co to jest technologia Carbon Boost?

W wyniku rozładowywania akumulatora nieprzewodzące cząsteczki siarczanów stopniowo pokrywają płyty ujemne, izolując je od elektrolitu. W takiej sytuacji duża ilość energii jest wykorzystywana na rozpuszczenie siarczanów, co obniża efektywność ładowania. Wysoko powierzchniowy węgiel w akumulatorach z technologią Carbon Boost zapewnia doskonałe przewodnictwo, dzięki czemu siarczany rozpuszczają się znacznie szybciej.

Co to oznacza w praktyce?

Akumulatory w technologii Carbon Boost posiadają większą zdolność przyjmowania ładunku i wymagają krótszego czasu ładowania. Są więc wydajniejsze, niezawodne oraz mają dłuższą żywotność. Sprawdzą się podczas codziennej miejskiej jazdy, która charakteryzuje się dużą liczbą zatrzymań. Dzięki temu dodatkowi aktywnego węgla akumulatory z formułą Carbon Boost są skutecznym rozwiązaniem w wymagającym okresie zimowym.